Skip to content Skip to footer

Allmänna villkor

 

Följande villkor gäller för beställning och sändning av varor som kunden [privat slutkonsument] beställer på internet via online-shopping. Med en order accepterar man Printlogos allmänna villkor.

  1. Avtalets upprättelse

Presentationen av produkterna i webbutiken är inte ett juridiskt bindande erbjudande, utan en icke-bindande online-katalog. Efter att ha angett dina personuppgifter och genom att klicka på knappen ”Köp” i det sista steget i beställningsprocessen, gör du en bindande beställning för att köpa varorna i kundvagnen. Bekräftelsen på att beställningen mottagits följer omedelbart via e-post när man har slutfört en beställning. Köpeavtalet inkluderas med vår orderbekräftelse eller vid leverans av varorna.

Det är för närvarande inte möjligt att beställa via telefon! Behöver du hjälp så kan du kontakta oss via vår formulär eller e-post support@printlogo.se

2. Avtalstext

Din beställningsinformation lagras av oss och kan visas av dig i ditt kundkonto, även vid ett senare tillfälle. Om du skapar ett konto hoss oss är det bara du som vet ditt lösenord. Du kan ändra lösenordet när som helst i ditt kundkonto!

Du kommer också att få en sammanfattning av din order via e-post. Om du inte får detta e-postmeddelande på grund att du uppgav felaktig information under beställningen, vänligen kontakta vår kundtjänst! Ha också i åtanke att e-postmeddelandet kan ha hamnat i din skräppostmapp

3. Instruktioner för återkallelse av köp

Ångerrätt

Enligt gällande konsumentlagstiftning har du som kund 14 dagars ångerrätt vid köp.
Observera att ångerrätten inte gäller för specialtillverkade produkter, såsom t-shirts med eget tryck, logotyp eller personligt motiv, eftersom dessa är unika och framställs efter dina specifika önskemål.

Vid övriga köp utan personligt tryck gäller full ångerrätt enligt lag.

Kontakta oss via vår kontaktformulär eller e-post så hjälper vi dig med detta.

Om du vill returnera en produkt så tillkommer en retur avgift på 99kr. Annars kan du som kund själv posta den hos din närmste postombud.

4. Leverans och retur

Leveransen beställs av Printlogo, själv. Om kunden inte accepterar varorna eller vägrar att acceptera dem trots tidsfristen som fastställd av Printlogo. Vi skickar både med DHL och postnord. Fraktkostnad kan tillkomma.

För ej uthämtade paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 149 SEK.

Om man vill ha sitt paket utskickat igen ska man kontakta vår kundtjänst för att få en länk där man kan betala in avgiften.

5. Transportskador

Om varor med uppenbara transportskador levereras, klaga vänligen på sådana fel till oss. Kontakta oss omedelbart, senast inom 7 arbetsdagar. Dina rättigheter som konsument, särskilt din rätt till garanti, förblir opåverkade.

6. Betalning

Betalning hanteras av Klarna checkout.  Säker och trygg betalning som erbjuder delbetalning på sitt köp. Läs deras villkor hos www.klarna.se

  1. Retur

Du kan som kund ej returnera en vara som har blivit special beställt av egen tryck/print. Undantag sker om ett fel har skett från Printlogo.

Innan du returnerar en vara till oss ber vi dig att kontakta vår support för att registrera en retur! Vår kundtjänst skickar sedan ett redan ifyllt returformulär, där du också hittar returadressen.

7. Integritet och personuppgifter (GDPR)

Vi på Printlogo värnar om din integritet och behandlar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (GDPR).
De uppgifter du lämnar till oss används endast för att kunna hantera din beställning, leverans och kundservice.

Vid betalning samarbetar vi med Klarna som erbjuder olika betalningsalternativ. När du väljer att betala via Klarna delas nödvändig information (som namn, adress, e-postadress och betalningsinformation) med dem för att kunna genomföra köpet. Klarna behandlar dessa uppgifter i enlighet med sin egen integritetspolicy, som du kan läsa på www.klarna.com/se/privacy.

Vi säljer eller vidarebefordrar aldrig dina personuppgifter till tredje part utöver vad som krävs för att slutföra din beställning.